KURU İĞNELEME TEDAVİSİ NEDİR?

Kuru iğne (Dry needling) tedavisi intramuskülar stimulasyon olarak da bilinir. Kanadalı Dr.Gunn tarafından geliştirilen bu yöntem kronik kas ağrıları, iskelet sistemi problemleri gibi durumlarda kas içine uygulanan ilaçsız ve ameliyatsız bir tedavi yöntemidir.

NASIL UYGULANIR?

Görüntüleme yöntemleri yardımıyla ya da tanısı belirlenen hastaya farklı uzunluklardaki ince iğneler belirlenen spazm bölgelerine batırılarak tedavi uygulanır. Kaslarda seğirme denilen olay meydana gelmesi beklenir ve bu seğirmeler ile spazm çözülmeye başlar. Seğirme olayı, kaslar içindeki “taut” (düğüm) denilen fibröz odaklara iğnenin temas etmesi ile gerçekleşir. Bu olay o kastaki gevşemenin ilk işaretidir.

Kullanılan iğnelerin boyutu ve kalınlığı o kasın anatomik yapısı ve kasın derinliğine göre değişim gösterir.

Kuru iğneleme kas içi uygulamaların dışında bağ dokusu, tendon, eklem çevresi yapılar ve periferik sinirlerin geçtiği yakın bölgelere uygulanabilir. Bu uygulamalarda birkaç iğne kullanılabilir ve iğne bir süre bekletilir. Buradaki amaç o noktalarda yeni bir inflamasyon süreci başlatıp iyileşmeyi hızlandırmaktır.

KURU İĞNE TEDAVİSİ HANGİ DURUMLARDA UYGULANIR?

-Sırt, boyun ve bel ağrıları

-Omuz, diz, kalça ve dirsek ağrıları

-Fibromiyalji

-Spor yaralanmaları ve sporcu sakatlıkları gibi durumlarda uygulanabilir.

KURU İĞNE TEDAVİSİ VE AKUPUNKTUR ATARSINDA FARK NEDİR?

En büyük benzerlikleri iki teknikte de iğne kullanılmasıdır. Farkları ise akupunkturda iğneler yaklaşık 20 dakika kadar batırılan bölgede bekletilir ve sonuçları daha geç açığa çıkar.

UYGULAMA SIKLIĞI NE OLMALIDIR?

Tedavi sıklığı problemli bölgenin büyüklüğüne, sorunun şiddetine ve ne kadar süredir var olduğuna göre değişiklik gösterir. Bazı hastalar tek kuru iğne tedavi seansında iyileşirken bazı hastalarda bu süreç uzayabilir.